wtorek, 24 stycznia 2012

Wymagane formalności

Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej nie później niż trzy miesiące przed planowaną datą ślubu (termin ślubu mogą zarezerwować wcześniej).

Jeżeli narzeczeni zawierają ślub tzw. konkordatowy (tzn. tylko w kościele, ale ze skutkami prawa cywilnego) zobowiązani są zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego i dostarczyć dokument zezwalający na pobłogosławienie małżeństwa ze skutkami cywilnymi (w USC wymagane są dowody osobiste oraz skrócone odpisy aktu urodzenia obojga narzeczonych). Zaświadczenie to ważne jest 3 miesiące.

Dokumenty potrzebne przy zawarciu sakramentu małżeństwa:
  • metryka Chrztu Świętego – wystawiona maksymalnie 6 miesięcy przed planowanym ślubem, z adnotacją o stanie wolnym i o przyjęciu sakramentu bierzmowania;
  • dowód osobisty;
  • zaświadczenie o ukończeniu nauk przedmałżeńskich i spotkań w Poradni Rodzinnej;
  • zaświadczenie z USC  lub akt ślubu, jeśli wcześniej zawarto ślub cywilny; 
  • dane Świadków Ślubu (wiek, zawód, wyznanie, dokładny adres zamieszkania).
Źródło informacji o dokumentach: http://www.stegny.marianie.pl/p/kancelaria.html


Informacje o godzinach otwarcia kancelarii parafialnej:
http://www.stegny.marianie.pl/p/kancelaria.html